Kiből lesz jó cégvezető?

Mik azok a kvalitások ,amik meghatározzák a legjobb csapat vezetőket?

Egy 4000 céggel kutatást végző tanulmány szerint, a cégek több, mint felénél jelentős hiányokat mértek fel a céget vezető felső réteg csapat vezetési képességeiben. Úgy látszik  az értékelések, cégen belüli tréningprogramok és egyéb fejlesztések, már nem készítenek fel a 21.századi vezető pozícióra. Két kérdésre kell választ keressünk a témával kapcsolatban, miért nő a vezetőhiány, a képzésbe ölt temérdek pénz ellenére, és mi az ami mássá tesz egy igazi vezetőt?

A digitális tempóban rohanó 21. században, az eddigi hagyományos módszerek, mint például a “360 fokos visszajelzés” vagy régebbi teljesítménykritériumok hamis pozitív képet adnak, és ezáltal hátráltatják a vezetőket a fejlődésben.

Saját magunk tesztelésére három kérdésre tudunk felelni!

  1. Kikkel/mikkel töltjük az időnket? Mit olvasunk? Hova járunk? Milyen témákkal foglalkozunk?

Ha ezekre a kérdésekre válaszolunk, olyan elakadási pontokat találhatunk, amiket kijavítva előrébb léphetünk. Korrigáljunk a stratégiánkon és kezdeményezzünk radikus lépéseket a magán- és céges életünkben.

  1. Mennyire sokszínű és szerteágazó kapcsolati rendszerrel rendelkezünk?

Egy jó vezetőnek elengedhetetlen képessége kell legyen, hogy kapcsolatot tudjon teremteni tőle különböző emberekkel. A biológiai/ideológiai/kulturális/társadalmi különbségek új látásmódokat, módszereket, és megoldásokat adnak a nyitott vezetőnek, ezáltal hasznunkra válik.

  1. Képesek vagyunk egy régen sikeresen bevált módszert lecserélni, ha már elavul?

Hajlandóak vagyunk-e az ismert, és kényelmes utat elhagyni? A kockázatvállalási képesség mellett érzelmi ellenállást kell kiépítenünk az ötletünket naivnak nevező hátráltató emberekkel szemben.

Erre a három kérdésre adott válasz, pontos képet ad egy vezető valós képességeiről, és vezetési minőségéről.

 

 



Vélemény, hozzászólás?

tizenhárom + tizenkettő =