Tesztelni vagy nem tesztelni: az itt a kérdés…

Avagy miért hasznosak a kompetencia tesztek?

 

Biztos, hogy vezetőként Ön is feltette már magának alábbi kérdéseket:

  •         Miért állnak ellen a munkatársaim még az őket szolgáló változásoknak is?
  •         Van-e valamilyen teszt vagy módszer, ami segítene az ellenállásuk csökkentésében?
  •         Ha a HR osztályunk Development Centert (DC) vagy személyiség, illetve kompetencia teszteket használ, akkor biztos, hogy utána jobban és elégedettebben fognak a munkatársaim a teszteket használva dolgozni és egymással kommunikálni?

 

Bízom abban, hogy egy személyes megbeszélés során sikerül a fenti kérdéseket megnyugtatóan megválaszolnom.

Elöljáróban a Smart Staff fejvadász és tréning cég vezetőjeként azt az elvet vallom, hogy egy vezetőnek akkor érdemes egy előrevivő sztorit csapatával együtt megalkotnia, ha előtte elkészített egy alapos státus felmérést.

Erre pedig szerintem két jó eszköz van, a tesztek vagy a DC, de utóbbi sokkal költségesebb, mint a tesztek, ezért jelen rövid írásban a tesztek előnyeire összpontosítok.

Státus, Sztori és Stratégiai megvalósítások – ez így elég egyszerűen hangzik, de a napi munka során mégis mintha nehéz lenne… Mert ugye Ön is átélte már: „az embereim sokszor nem mondják meg nekem, hogy mit akarnak, visszatartják előttem és egymás elől is az információkat stb.”

Ön bízhat abban, hogy a tesztek eredményei a státus objektívebb tisztázását nagyban elősegítik, mi több, partnerünknél alkalmaztuk már a DISC, Business Motivators, Sales Max és Assess vezetői és kompetencia tesztek csoportos eredményeit ügyfelünk pozitív vállalati sztorijainak hatékonyabb belső kommunikációjában.

Vannak olyan partnereink is, akinél a céges változási stratégia kommunikációs akadályait a DISC és Business Motivators tesztek eredményeivel csökkentettük.

Bár a sportokban mindig kedveltem a felméréseket, mégis az első két évben szkeptikus voltam a HR tesztek hasznosságát illetően.

Azonban több kutatás és a napi tapasztalat ráébresztett arra, hogy a saját interjú kérdéseimet jobb kiegészíteni objektívebb DISC, Business Motivators, Sales Max és Assess vezetői tesztekkel.

Ezért 2010 elejétől rendszeresen használjuk a teszteket a  fejvadászati munkáink és a vállalati tréningjeink előkészítése során is, hiszen gyakran derült ki az, hogy az emberek jönnének szívesen a tréningre, ha az nekik szólna…

De a csapatnak sokszor nem is arra a tréningre van szüksége, amit a HR-es vagy a vezető kitalál!

2010-től számos magyarországi multinacionális ügyfélnek (vezetőknek, menedzsereknek és a munkatársaiknak is) sikerült az őket érdeklő vagy éppen feszítő változási helyzetekben a tesztek által megjelenített objektív képet átadnunk.

 

Krízishelyzetek megoldásában is segítettek a teszteredmények, például akkor, amikor

  •         a tehetséges munkatársak elhagyják a szervezetet,
  •         csökken az ott dolgozók motivációja,
  •         gyakoriak a kifogások,
  •         ill. erősödnek a kommunikációs konfliktusok.

 

A tesztek feldolgozása segít azonosítani a kiváló teljesítményt gátló egyéni félelmeket és kifogásokat, valamint a cégnél jelentkező kommunikációs problémákat is.

Segít a vállalat céljait szolgáló nyertes sztorik testre szabásában és a változással szembeni egyéni ellenállások, kifogások jobb kezelésében.

Így az Ön cégénél jelentkező kommunikációs elakadások kezelésére hatékonyabb stratégiák kínálkoznak.

Érdemes a tesztekkel azonosítanunk azokat a munkatársakat is, akik a sikeres változások előidézésének kulcsemberei lehetnek.

Ezért én a teszteket és a tesztek szerinti hatékonyabb kommunikációt elősegítő tréninget vagy coachingot szívesen ajánlom minden olyan menedzsernek, közép- és felső vezetőnek, aki éppen egy számára fontos céges vagy magánéleti változást igénylő kihívás előtt áll.

 

Hajdu Zoltán,

Smart Staff Kft.

Kifogáskezelő tréner és business coach



Vélemény, hozzászólás?

18 − tizenhárom =