Alap Tréningek

Miért a Smart Tréninggel?

Mert Megbízóink tudják, hogy most és a jövőben nem fognak tudni félig motivált, alulteljesítő munkatársakkal dolgozni, hiszen a bevételek a csapaton is legalább annyira múlnak, mint a vezetőségen.

Tréningjeinken a résztvevők motivációjának növelésére, az eredmény és célorientált hozzáállás elsajátítására fókuszálunk.

 

Önképzés, mint szükséglet, A Maslow-elmélet alapelemei

A motiválás igen komplex dolog, nemcsak egy motiváló tényező hat ugyanabban az időpontban vagy időszakban nem lineáris, hanem spirális. A szükségletek hierarchiája azt jelenti, hogy általában az alacsonyabb szintű igényeket előbb kell kielégíteni, mielőtt a magasabb szintűek motivátorként működnek. Pl. ha valakinek nincs ruhája és éhezik, akkor a legérdekesebb munka sem fogja őt motiválni. A kielégített szükséglet nem motivátor. Mindig többet (vagy mást) akarunk.Sokkal több módja van a magasabb szintű igények kielégítésének, mint az alacsonyabb szintűekének.Az ember számára fontos, hogy érezze: szükség van rá.

Minden ember azt szeretné, ha egyénként kezelnék. Ezért kell megadni neki a felelősségvállalás lehetőségét.

Ezek csak az első elméletét jelentik, később már 7 szintet határozott meg két csoportban.

A hét szint

I. hiány alapú szükségletek:

  1. Fiziológiai szükségletek: éhség, szomjúság, szexualitás
  2. Biztonsági szükségletek: fizikai védettség, kiszámíthatóság
  3. Szeretet, valahová tartozás szükséglete: gyengédség, viszonzott szeretetkapcsolat
  4. Elismerés szükséglete: önbecsülés, mások elismerése, hírnév, becsvágy

II. növekedés alapú szükségletek:

  1. Kognitív szükségletek: tudni, érteni, megismerni
  2. Esztétikai szükségletek: szimmetria, rend, szépség
  3. Önmegvalósítás szükséglete: elérni a bennünk rejlő lehetőségeket

 

Alap Tréningek

Vállalatoknak sales megoldás

Kiknek ajánljuk?

Azoknak a vállalatoknak jelent megoldást, ahol első számú cél a bevételnövelés.

4-5 fős értékesítési csapatok esetében két napos (6 fő felett három napos) training keretein belül foglalkozunk a sikeres értékesítés útjába álló akadályok eltávolításával és a megoldási alternatívákkal.

  • Az első nap a résztvevők motiváltságának, eddigi értékesítési eredményeinek felmérésével, illetve az értékesítés során felmerülő objektív gondokkal foglalkozunk. Ezt csoportban illetve egyéni megbeszélések során is feltérképezi a trainer. Az általános motiváltság növelése mellett új gyakorlati tárgyalási és értékesítési technikák kerülnek elsajátításra.
  • A második nap során a világ legjobb értékesítőinek és a hazai értékesítő „sztárok” példáit ismertetjük, és ezeknek adott vállalatra vonatkoztatható konkrét technikáit gyakoroljuk. A foglalkozás végén a tréning résztvevőivel közös, konkrétumokban kifejezett 3 hónapos akció tervben állapodunk meg.

Fontosnak tartjuk a visszacsatolást, ezért a tréning utáni egy hónapon belül egy napos Follow Up training-et tartunk. További megrendelői igény alapján vállaljuk 3-6 hónapos periódusra (hetente egy alkalom) a Megbízónk vállalatán belüli értékesítési coachingot, létező értékesítési folyamat ellenőrzését vagy új értékesítési folyamat kidolgozását és értékesítési controllingot.

A tréner személye és tapasztalata nagyon fontos tényezői egy eredményes tréningnek. A SMART STAFF értékesítési trénere több multinacionális vállalatnál ért el konkrét/valós értékesítési sikereket.

Más tréningekkel ellentétben, nem csak elméleti szinten foglalkozunk az értékesítés folyamatával, hanem gyakorlati megoldásokkal látjuk el a résztvevőket.

Vállalatoknak motivációs megoldás

Kiknek ajánljuk?

Olyan vállalatok számára jelent megoldást, akik a dolgozóik demotiváltságát észlelve az egyszerű, de nem kifizetődő elbocsátás helyett változtatni szeretnének alkalmazottaik motiváció hiányán.

Sok vezető nincs tisztában azzal, hogy mekkora know-how tőkét veszíthet egy tapasztalt munkatárs elbocsátásával. Egy profi munkaerőnek is lehetnek motivációs, elkötelezettségi problémái.

Az is lehet egy döntés, hogy a Megbízó felmondást kezdeményez, de egy profi szakember pótlásának költségei a jelenlegi bruttó bérének 6-12-szerese is lehet, hiszen nemcsak az elbocsátás maga jár plusz költségekkel, hanem költségtényező az elbocsátott munkatárs miatt elmaradt haszon, és az új munkaerő alkalmazása, betanítása is. Ezzel nem csak időt, de pénzt is veszít a cég.

Motivációs tréningünket azoknak a vállalatoknak ajánljuk, akik számára fontos, hogy beosztottjaik a cég érdekeivel nagymértékben azonosuljanak. Ezt egy 2 napos tréning keretében tudjuk elősegíteni.

  • Első nap általános pszichológiai alapfogalmak egyszerű, nem akadémikus elsajátítására és tudatosítására tesszük a hangsúlyt, mert nagyon gyakran a munkatársak nincsenek azzal sem tisztában, hogy mi az elégedetlenségük konkrét oka. A kifogások tudatosítása az első út a megoldáshoz, ezért a mindennapok során használható tranzakció analízis és NLP elemekkel is foglalkozunk.
  • A második nap a fő probléma, a minden motiváció gátlójával, az egyéni kifogások tudatosításával (igen, de…; jó, csak…) és ezek megoldási sémákkal való helyettesítésének módszereivel változtatunk a tréning résztvevőinek hozzáállásán.

Tréning szolgáltatásaink:

Vállalkozásának sikere az emberein múlik! Céges, szervezetfejlesztési, vezetői tréningek átfogó választékával állunk rendelkezésére, hogy a legtöbbet hozhassa ki csapatából.

 

Hajdu Zoltán, a tréner nagyon hatékonyan ötvözte a gyakorlatot az elméleti tudással, nagyon sok új megközelítést alkalmazott, adott át az értékesítőknek a tréning, tehát ebből igen sokat tudtunk profitálni. Megpróbálta megfogni mindenkinek a belső rejtett célját, és erre felépíteni az egyéni motivációkat. A kollégáink sokkal céltudatosabbak lettek, hiszen az egyéni célkitűzések, félelmek feltérképezése feldolgozása nagyon nagymértékben segítette őket, hogy sokkal céltudatosabbak, célratörőbbek legyenek. Ez mindenféleképpen nagyon hasznos eleme volt, azt gondolom, hogy a tréning után, és nem csak közvetlenül a tréning után. Ez viszonylag hosszú ideig tartott, sőt a napjainkban is tart még.

Lukács Csaba
ügyvezető igazgató, Atmedia Kft.