2. Smart Értékesítési Tréning

Miért a Smart Tréninggel?

Mert Megbízóink tudják, hogy most és a jövőben nem fognak tudni félig motivált, alulteljesítő munkatársakkal dolgozni, hiszen a bevételek a csapaton is legalább annyira múlnak, mint a vezetőségen. Tréningjeinken a résztvevők motivációjának növelésére, az eredmény és célorientált hozzáállás elsajátítására fókuszálunk.

Önöknél is elmaradtak a növekvő bevételi számok? Demotiváltak az értékesítői?

„2008-ban több fejvadászati megbízás során jöttem rá, hogy melyek azok a hiányosságok, amelyekkel az értékesítők küzdenek. Megdöbbentő tapasztalat volt, hogy mekkora a szakadék a kereslet (munkaadó igényei) és a kínálat (értékesítők szakmai kvalitásai) között. Innen jött az elhatározás, hogy a fejvadászatot és az értékesítést tréningek által közelítem egymáshoz. Kevés az önmagát folyamatosan képző értékesítő, pedig az értékesítés olyan, mint az élsport: szinte mindig csúcsformában kell lennie annak, aki a meccsen elindul.”
(Hajdu Zoltán, ügyvezető, Smart Staff Kft)

 1. Közismert, hogy a tréner személye, módszerei és tapasztalata nagyon fontos tényezői egy eredményes tréningnek.

Trénerünk több, nemzetközi vállalatnál ért el jelentős sikereket értékesítési és kereskedelmi igazgatóként.

15 fős saját sales csapat vezetőjeként és ügyfelei 40-50 fős értékesítési csapatainál találkozott és kezelt már mindenféle kifogást mind a munkatársak, mind az üzleti partnerek részéről. Értékesítői és vezetői tapasztalatait az új, lelkesítő sales célokért küzdő kollégák belső motiválására fordítja.Zoltán hisz a céges sales stratégia szerinti értékesítésben és a tudatos tárgyalástechnika napi  használatában, szerinte ez olyan mint a verseny sport, folyamatos éberség, készenlét és határozott akciók. Ezt a know-howt-t adja át a résztvevőknek tréningjein.

„Más volt, mint a korábban megszokott tréningek, aminek az egyik oka az lehetett, hogy a tréner nem csak tanulta, hanem csinálta is azt, amiről tréninget tartott. A másik az, hogy sokkal nyíltabb, sokkal őszintébb volt a tréningezett sales csapattal, sokkal kevésbé az udvariasságra, mint a hatékonyságra fókuszált. Egy nagyon nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkező emberről beszélünk, aki az értékesítésben szerezte a mindennapi tapasztalatát. Tehát, azért ez egy alapvető, és nagyon jól érzékelhető különbség volt, ha ezt össze kellene hasonlítani más tréning piaci szereplőkkel.”
(Fülöp Tamás, country manager, SPI)
UJ_OSSZESITETT

2. Kiknek ajánljuk a SMART sales tréninget?

Azoknak a cégeknek, akiknél hiányoznak a cég fejlődéséhez vagy túléléséhez szükséges bevételek.

A sales tréningünk azoknak a vállalatoknak szól, akik eredményeiket.

  • egy belülről motivált csapattal,
  • kiforrott értékesítési rendszerrel,
  • és tudatosan felépített és alkalmazott stratégiaa szerint szeretnék növelni.

Első számú célunk az, hogy a Megbízónknál valósuljon meg az értékesítési szakértelem fejlesztése, a bevételnövelés és az ügyfélkapcsolatok bővítése.

3. Dolgozzunk együtt, ha Önnek fontos, hogy:

  • ismerjük az autóipart, a média és a telekom szektorokat
  • az értékesítői motiváltan és profin hozzák a számokat!
  • ne az ötletelgetéseken, hanem a konkrét megvalósításon legyen a hangsúly!

„HOGYAN valósítod meg?”

A tréning szellemisége az érzelmi elkötelezettségre és a mérhető eredményekre épül, azért, hogy Megbízónk számára a tréningbe való befektetésnek kézzelfogható outputja, eredménye legyen!
 
„Az értékesítési mutatókban nagyon jól lehet látni azt, hogy [az értékesítők] hatékonyabban dolgoznak, illetve még azt ki lehetne emelni, hogy ez által a munkafolyamatok is sokkal jobban felgyorsultak.” (Fülöp Tamás, country manager, SPI)
 A sales tréningünkön résztvevő értékesítők szakértelme és hozzáállása jelentősen változott ennek egyértelmű hatására 15-50%-os bevétel növekedést valósítanak meg!

 

4. Mi is történik a tréningen?

Vállalatra szabott megoldásokat nyújtunk. A 3-6 nap alatt a sikeres értékesítés útjában álló egyéni és céges akadályok eltávolításával, illetve a megoldási alternatívákkal foglalkozunk.

  • felmérjük a résztvevők korábbi eredményeit és motiváltságát
  • segítjük a nagyobb motiváltság elérését
  • új tárgyalási és értékesítési technikákat adunk át
  • élő példákat, bevett gyakorlatokat hozunk a világ legjobb sztár értékesítőitől

Mi, a Smart Staff-nál hiszünk az átláthatóságban. Ha kíváncsi a tréninganyag rövid változatára, és Ön nem versenytársunk akkor elküldjük Önnek e-mailben.

 

A tréning végén 3 hónapos akciótervben állapodunk meg a résztvevőkkel. Miért ragaszkodunk a 3 hónaphoz? Több pszichológiai kutatás igazolja, hogy három hét gyakorlás után épül be a viselkedésbe egy újonnan tanult tevékenység, három hónap fegyelmezett végrehajtás pedig garantálja a tréning résztvevőinek tartós viselkedésváltozását.

Utánkövetés céljából, három héttel a tréning zárónapja után, egy napos FOLLOW-UP TRÉNING-et tartunk, amelyen felmérjük a tréning során kialakított egyéni értékesítői fejlesztési program fegyelmezett teljesülését.

Igény szerint értékesítési coachingot, az értékesítési folyamat auditját, új értékesítési folyamat kidolgozását és kontrollingját is vállaljuk.

 

AJÁNDÉK:

Biztos benne, hogy a cégénél alkalmazott értékesítési folyamat jól működik?

Győződjön meg egy személyes találkozás során!

3 órás személyes SALES AUDIT + ÉRTÉKELÉS:  150.000 Ft + ÁFA

amely magába foglalja az alábbiakat:

  • az értékesítési stratégia és sales folyamatok sales osztály általi követésének felmérését
  • az értékesítésért felelős (sales) vezető alapvető sales kompetenciáinak felmérését
  • a felmérést követő két-három oldalas kiértékelést
  • a felmérés és a kiértékelés következtetéseit magába foglaló hosszú és rövid távú akció tervet

 

MINDEZT MOST INGYEN BIZTOSÍTJUK ÖNNEK!

Hol, hogyan fog Ön több részletet megtudni?

Jelezze igényét és szakembereink hamarosan felhívják Önt időpont egyeztetése miatt.

Fontosnak tartjuk a visszacsatolást, ügyfeleink véleményének megismerése szolgáltatásaink fejlesztésének alapja.

Ha kérdése, ötlete, javaslata van, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal!

 

Értékesítési tréningjeink bemutatása

Értékesítési tréningünk lényeges eleme az érték közvetítési szemlélet. Tréningünkkel optimális megoldást kívánunk nyújtani az értékesítők körében leggyakrabban felmerülő problémákra.

Ha az értékesítési osztály teljesítménye csökken, első körben nem a leépítésen vagy a személycseréken kell gondolkodni. Egy külső, tapasztalt szem megoldási mintái nagyobb sikerrel járnak, mint a rossz hangulatot keltő azonnali elbocsátás.

Természetesen van olyan helyzet, amikor az elbocsátás az egyedüli megoldás, de azelőtt célszerű külső, a vállalaton belüli erőviszonyoktól független szakember véleményét kikérni. Éppen ezért tréningjeink fő céljai közé tartoznak:

  • Világszintű és hazai értékesítők módszereit és technikáit Megbízónk stratégiájára szabva gyakorolni
  • Csökkenteni a tapasztaltabb értékesítők esetleges kiégettséget
  • Hozzáállás változást előidézni
  • Bevétel növekedést előidézni (”make money, not excuses”)

Hogyan tudunk erre megoldást adni? A különböző problémákra különböző tréningterveket dolgozunk ki Ügyfeleink számára. Így, miután Ügyfelünkkel együtt definiáltuk, hogy melyik az a problémakör, melyen Ügyfelünk változtatni szeretne. Megbízónk vállalata számára a legoptimálisabb tréninganyagot dolgozzuk ki.

 

Az alábbi értékesítői problémákra vannak megoldásaink

1. Egyéni és csapat motivációs problémákra

  • Kifogások tudatosítása, megszüntetése
  • Megoldás orientáltság gyakorlása
  • Kételyek, önkorlátozó sémák helyettesítése győztes sémákkal
  • Salesesek fontosságérzetének csökkenése (kevés és esetleges, adhoc vezetői feedback miatt)
  • Győztes hozzáállás ingadozása
  • A céggel, a termékkel/szolgáltatással való azonosulás elégtelen mértéke

 

2. Haladó értékesítők problémáira

  • Vezetőjük sikermintáinak akadozó követése
  • Értékesítési ismeretek és piaci gyakorlat elégtelen szintje, illetve plafonizálódás
  • Értékesítési folyamat és a stratégia követésének hiányosságai (pl.“úszunk az árral” szindróma kezelése)
  • Győztes hozzáállás ingadozása
  • Kudarcélmények kezelése

 

Természetesen a hosszú távon gyakorolt értékesítés a vezetők szintjén is okozhat demotiváltságot. Ezért az értékesítési vezetőknek külön tréningünk van.

 

Értékesítési vezetői tréning

  • Kihívás csökkenése, fásultság és plafonizálódás
  • Értékesítés – életciklusbeli tudatosság elhanyagolása (Sales1, Sales2, Sales3, Sales4 ciklusok megismerése, tudatosítása és fegyelmezett betartása)
  • Új értékesítési modellekre való nyitottság hiánya
  • Új bevételi forrásokra való nyitottság hiánya
  • Győztes hozzáállás ingadozása

Mindez természetesen csak a fő irányvonalak vázlata. Ahhoz, hogy sales tréningjeinkkel sikert érjünk el, elsősorban definiálnunk kell a problémát, amire Ügyfelünk megoldást vár. Több órás megbeszélés keretében trénerünk megismeri az Ügyfél értékesítési stratégiáját és értékesítési folyamatait, majd a vezetőkkel együtt előkészítjük Ügyfelünk értékesítési csapatának sales SWOT analízisét (erősségek, gyengeségek, lehetőségek, veszélyek mátrix).

A következő lépésben a felső vezetőkkel együtt elemezzük Megbízónk és ügyfeleinek helyzetét, új ügyfél lehetőségeit, a piaci faktorok hatását az értékesítési stratégiára, illetve az értékesítők azonosulását a vállalati, értékesítési stratégiával.

Az értékesítők bevételi terveinek, problémáinak, képességeinek, felkészültségi szintjének és mindenekelőtt motiváltságának ismerete elengedhetetlen a megfelelő tréningterv kialakításához. Ezen a megbeszélésen még fontos szerepet játszik az új bevételi források elemzése.

Az előbb felsoroltak alapján Megbízónk értékesítési stratégiájára szabottan a vezetőkkel együtt határozzuk meg a tréning fókuszát.

 

 

A tényleges tréninget a következőképpen valósítjuk meg

  • A tréningtervezés alapján felvetett problémák megoldásaira fókuszáló és konkrétumokban kifejezett tréning anyagot dolgozunk ki
  • Konkrét piaci helyzetekre alapozott interaktív tréninget tartunk
  • Sikeres nemzetközi és hazai értékesítői példákat ismertetünk
  • Növeljük a résztvevők motivációját és a sikerbe vetett hitüket
  • A második tréning nap végén konkrét, a résztvevő csapattal közösen megállapodott javaslatokat teszünk a tréningen elsajátítottak gyakorlatba ültetésére

Fontosnak tartjuk a Megrendelőnk és a tréningen résztvevők visszajelzését. A tréning eredményeinek követéséért a tréning része egy Follow Up training nap, melyen a következőket tárgyaljuk:

  • Ellenőrizzük és kiértékeljük a közösen megállapodott javaslatok megvalósulásának szintjét, a tréninget követő 21-30 napon belül
  • Megbeszéljük a Megbízónk és az értékesítők kérdéseit, az értékesítési tréningen elsajátított ismeretek gyakorlati alkalmazását, és a sales tárgyalásokon felmerült helyzetekben alkalmazott megoldásokat

 

A tréningek során alkalmazott eszközök

  • Klasszikus és új értékesítési technikák
  • Új Networkok és kapcsolatépítési módszerek
  • Tárgyalástechnika
  • NLP-ből és Tranzakcióanalízisből adaptált nyertes szóhasználat (pl. tárgyalások során kerülendő és javasolt szavak)

A SMART STAFF tréningjeinek lényege a vállalatra szabottság. Nem általánosságokat mondunk el, amit azután mindenki alkalmazzon úgy, ahogy jónak érzi. Nem, a mi tréningjeinken a fő hangsúly a meglévő, valós problémákra gyakorlati megoldásokat adni.

 

Válassza a SMART TRÉNING-et, mert:

  • Direkten, őszintén feltárjuk a helyzetet
  • Trénerünk 15 éve aktívan gyakorolja az értékesítést (2 év Yahoo és 6 év sikeres MTV, VIVA TV, Spektrum TV értékesítési igazgatói tapasztalata van)
  • A tréninget Megbízónk felső vezetői igényeihez alakítjuk (az aktuális helyzet alapos elemzése után)
  • A tréning során végig a vállalati stratégia szerint megbeszélt változásokra fókuszálunk
  • A sikeres értékesítés „hard” és „soft” elemeit is alkalmazzuk
  • Kipróbált és bevált technikákat gyakorolunk
  • Follow up napot adunk az ismeretek újabb gyakorlása miatt
  • Megrendelői igény esetén, 3-6 hónapig tartó aktív sales coachingot adunk (hetente 1 alkalommal), amikor trénerünk ténylegesen részt vesz Megbízónk sales tevékenységében és/vagy a sales vezetővel hetente konzultál.

Tréning szolgáltatásaink:

Vállalkozásának sikere az emberein múlik! Céges, szervezetfejlesztési, vezetői tréningek átfogó választékával állunk rendelkezésére, hogy a legtöbbet hozhassa ki csapatából.

 

Hajdu Zoltán, a tréner nagyon hatékonyan ötvözte a gyakorlatot az elméleti tudással, nagyon sok új megközelítést alkalmazott, adott át az értékesítőknek a tréning, tehát ebből igen sokat tudtunk profitálni. Megpróbálta megfogni mindenkinek a belső rejtett célját, és erre felépíteni az egyéni motivációkat. A kollégáink sokkal céltudatosabbak lettek, hiszen az egyéni célkitűzések, félelmek feltérképezése feldolgozása nagyon nagymértékben segítette őket, hogy sokkal céltudatosabbak, célratörőbbek legyenek. Ez mindenféleképpen nagyon hasznos eleme volt, azt gondolom, hogy a tréning után, és nem csak közvetlenül a tréning után. Ez viszonylag hosszú ideig tartott, sőt a napjainkban is tart még.

Lukács Csaba
ügyvezető igazgató, Atmedia Kft.