Üzleti teljesítménynövelés sportpszichológiai módszerekkel

Az elit sportolók ugyanannyi energiát fektetnek a mentális felkészülésre, mint a testi edzésekre. Tisztában vannak azzal, hogyha az elméjük rendben van, az a teljesítmény növeléséhez vezet. Szóval az üzleti életben miért ne alkalmaznánk ezt? Hiszen valószínű, hogy ha a sportpszichológia eszközeit használnánk az üzleti környezetben is, javíthatnánk teljesítményünket.

A következő listán összegyűjtöttünk olyan módszereket, amiket a sportpszichológiában alkalmaznak.

     1. Célok kiválasztása okosan

Győződj meg róla, hogy egyértelmű és elérhető céljaid vannak, amiknek az eléréséhez képes vagy a legjobbat nyújtani. Ezután pedig lépésről lépésre tervezd meg, hogy hogy éred el őket.

  1. Mentális képzelőerő

Minden nap szánj néhány percet arra, hogy elképzeld, ahogy kiválóan teljesítesz. A személyes teljesítmény drámai módon javulhat, amikor következetesen próbálkozunk mentálisan.

  1. Légzésfigyelés

Amikor lassan és mélyen lélegzel, a szervezeted lenyugszik. A légzés-vezérlés és nagyon ritka téma a csúcsteljesítmény eléréséhez, pedig egy kritikus elem a sportolóknál is.

  1. Bajnokok testbeszéde

Ahogy mozogsz, az nagyban befolyásolja a hangulatodat. Mozogj úgy, mint egy bajnok, és elkezdesz úgy gondolkodni, mint egy bajnok.

  1. Megfelelő intenzitás

Figyeld az intentizásodat, és alakítsd a helyzetnek megfelelően.

  1. Belső párbeszéd

Mindig beszélj magaddal pozitív, bátorító, can-do attitűddel. Kifizetődik, hogyha úgy beszélsz magaddal, mint a legnagyobb támogatód. Folyamatosan támogatónak és felemelőnek kell lenned, amikor magaddal beszélsz.

  1. Élvezd

Az üzlet egy hosszú folyamat, hogyha nem élvezzük minden nap, az idővel a teljesítményen is meglátszik. Pedig az élvezet nagyrészt egy választás, nem a körülményeink határozzák meg.

 

A felsoroltak közül melyek segíthetnek nagyobb teljesítményt elérni az üzletben? Válassz hármat, és alkalmazd őket a következő héten. Aztán nézd meg a teljesítményedet.

 



Vélemény, hozzászólás?

tíz + 5 =