Önbizalom és előrejutás a pozíciónkban

Manapság sokan hajtanak arra, hogy jobb pozícióba kerüljenek

Azaz a  munkahelyükön egyre feljebb tudjanak lépni a ranglétrán. Ma már nagyon sokan tudják azt- mi is írtunk többször róla-, hogy ehhez rengeteget kell dolgoznia az önbizalmán, a hatásosságán, és a személyes márkája kialakításán. Az, aki főnökétől jó visszajelzéseket kapott, az tovább erősíti őt, főleg ha a csapata is szeret vele dolgozni. Ahhoz, hogy valaki feljebb tudjon lépni a ranglétrán, elismert vezetői képességekkel kell rendelkeznie. Vezetői képzéseket is  érdemes elvégeznie, ami még jobban növeli a tudását, és ezáltal az önbizalmát is, ami nagy részben hozzájárul ahhoz, hogy sikereket tudjon elérni.

Aki előbbre akar lépni:

Annak fel kell ismernie azt, hogy képes arra, hogy a rendkívüli esetekben is tudja használni az erősségeit az eredmények megvalósítására, es ne ijedjen meg a nehézségektől. Használnia kell a képességeit, tehetségeit, ahhoz a három dolgok eléréshez, ami dönt egy újabb pozícióba való kinevezésnél, vagy előbbre léptetésnél. Ezek 1) a vállalat stratégiai-pénzügyi céljai 2) Hozza ki magából, és másokból a legjobbat 3) tudnia kell eredményesen együtt dolgozni a vállalaton belüli, és kívüli személyekkel, és ügyfelekkel is.

Milyen alkalmazottakat keresünk?

Az általános gyakorlat, amikor magas potenciállal rendelkező alkalmazottakat keresünk és azonosítunk be, akkor sok megbízónk elvárása szerint a szakértelem és a stratégiai pénzügyi  képességek, jóval fontosabbak, mint a vezetés másik két alkotóelemében lévők. Ezt a szakértelmet, és tehetséget röviden üzleti, stratégiai és pénzügyi érzéknek hívjuk. Más szóval, ezek a készségek segítenek megérteni a vállalat fejlődési irányát, a stratégiáját, milyen pénzügyi céljai vannak, és megérteni az ön szerepét a vállalat előrelépésében. Gyakran megkérdeznek minket arról, hogy : “Mit keresnek egy magas potenciállal rendelkező alkalmazottban? “az általános válaszunk az, hogy a személyiségbeli és a hozzáértésbeli vonásokat.” Olyan embereket keresünk, akik okosak, szorgalmasak, elkötelezettek, megbízhatóak és állhatatosak.” ezek személyiségi vonások.

„Olyan embereket keresünk, akik kiválóan viselkednek az ügyfelekkel, biztatják a csapataikat, akik eredményesen tárgyalnak, akik jól tudják kezelni a konfliktusokat, és akik kiválóan kommunikálnak.” Ezek tanulhatók tréningeken, megfelelő hozzáállás mellett, akkor, ha az adott személy magából és másokból is ki akarja hozni a legjobbat.

Akik azokra a hagyományos tanácsokra fókuszálnak, amiket már 20 éve folyamatosan hallunk, azoknál jelentős hiány figyelhető meg az üzleti, stratégiai és pénzügyi készségre vonatkozóan. Ezek a tanácsok a következőket hangsúlyozták: az egyéni feladatokat, amit nekünk kell megtennünk, például, hogyan legyünk határozottabbak és magabiztosabbak, és alakítsuk ki személyes márkánkat, a dolgok, tanácsok a másokkal való együttműködésről, például hogy hogyan reklámozzuk magunkat, szerezzünk mentort, építsünk kapcsolatokat.

A tehetség- és teljesítmény-menedzsment rendszerek a vállalatoknál, általában kevésbé fókuszálnak a vezetés másik 2 alkotóelemére, az üzleti, stratégiai és pénzügyi készség fontosságához viszonyítva.

Minden olyan menedzsernek aki előbbre szeretne lépni jobban kell fókuszálnia arra, hogy fejlesszük és bizonyítsuk a szakértelmünket, hogy megmutassuk, hogy mi értjük az üzleti folyamatokat, a megbízónk céljait, és a saját szerepünket mindezekben. Ez segíti elő az előrelépést a középvezetői szintről, a felső vezetői szintre. De nem muszáj középvezetőnek lenned, hogy ezt megtedd..

 

Mi kell ahhoz hogy a vállalatoknak sikerüljön elérni a stratégiai, pénzügyi céljaikat?

A vezetők fel kell fogják, hogy fontos az, hogy mindenki ugyanabba az irányba evezzen. Más szóval, szükségünk van a stratégiák összehangolására. És a vezetők ezt nagyon jól tudják, mégis tapasztalatunk alapján kevesen gondolják azt, hogy megvan ez a stratégiai összehangolás. Sok vállalatnál a stratégiai pénzügyi célok elérése ezért megkérdőjelezhető. Gyakori szituáció az, hogy a középvezetők egy része nem érti a saját üzlete értelmét, mert nem kapott világos utasításokat, hiányosak a munkaköri leírások, nem értik azt, hogy merre halad a cég, és a saját szerepüket ebben, nem meglepő, hogy növekszik azon vezetők aránya, akik nem magabiztosak a sikerükben, és a  pozíciójukban.