Milyen a digitális coach ?

Milyen a digitális coach ?

 

Sok mindent hallunk manapság a coachingról. És sok mindent hallunk a digitalizációról is.

Lassan közhellyé kopott ez a szó is, mint a fontos, de gyakran félreértett kihívás.

Blogunkban mindkettőre vonatkozó tömör álláspontunkat mutatjuk be.

A modern vállalat udvartartásában sok szereplő van. A korábbi király (ma vezérigazgató), a korábbi kincstárnok (ma pénzügyi igazgató),  a főtanácsos (jó esetben a HR-igazgató ma ilyen), a janicsár (a mai sales-esek és marketingesek), a fenegyerek (tudásmegosztó) stb. , de ne feledkezzünk meg az udvari bolondról sem. Az udvari bolond az, aki megmondja a királynak azt, amit mindenki tud, de mégsem mernek neki kimondani.

A Smart Staff coaching egyik feltevése, hogy a coach  a fenegyerek mentalitásával és az udvari bolond őszinteségével segítse a coacholt vezetőt.

A  Smart Staff coaching másik alapfelvetése, hogy nagyban elősegíti a coach munkáját az hogyha ismeri a “pályát” és a verseny döntő kritériumait.

A pályaismeret szerintem az, ha a coach dolgozott a coacholt vezető iparágában vagy hasonló logikájú iparágban. Mert nem hallottunk még sikeres vízilabdaedzőről, aki fociválogatottat épített volna és sikeres boxedzőről sem aki birkózóbajnokokat nevelt volna ki.

Alapesetben jó, hogyha a coach korábban rendszeresen sportolt, mert az igazi coach folyamatosan tud a vezetőnek adogatni. Tisztában van a passzolással vagy az egyenes, le-, fel és horogütésekkel. Felkészíti partnerét a napi meccsekre. Segít átlátni, legyőzni a tanult tehetetlenséget.

Alapesetben a  coach abból indul ki, hogy nem elég a sikerhez az, amit most tudsz. Új fogalmakat vezet be, pl. a normál alkalmazott és a sikerekhez szükséges vállalaton belüli  corporate „vállalkozó” mentalitást, vagy intrapreneurshipet.

Ami már nem alapeset…a mai üzleti verseny és evolúció egyik fontos kritériuma a digitalizáció vezető általi értése, a vállalatának digitális alkalmazkodása és digitális evolúciója lesz. Tehát a digitálisan képzett coach nem a telefonon és emailen elérhető tele coach lesz, hanem olyan coach, amelyik érti a netes, mobilos és ecommerce piaci trendeket és a tudásszerzés új formáit.

A digitálisan képzett coach komolyan veszi a tudás a digitális evolúció mély és sekély tudásának közvetítését is. Igazi tudásbróker és bérolvasó, aki képes átadni coacholtjának  a legfontosabbat. Rövid felvetésünk folytatása várható 2014. február 17-én..

Hajdu Zoltán



Vélemény, hozzászólás?

3 × 5 =