Értékrendünk feltárása: az énmárka-építés alapja II.

Értékrendünk feltárása: az énmárka-építés alapja II.

 

Az énmárka-építés, vagy personal branding alapja az önismeret. Ennek két fontos eleme képességeink és értékrendünk meghatározása. E kettő összhangba hozásával és hiteles kommunikációjával igazán versenyképes énmárkát építhetünk magunknak.

Képességeink meghatározásához előző posztunkban nyújtottunk segítséget egy egyszerű gyakorlattal. A következő gyakorlat személyes értékeink feltárására alkalmas.

Az első gyakorlat Purkiss és Royston-Lee Énmárka című könyvében is megtalálható.

A gyakorlatokhoz papírra és tollra van szükség.

Gondolkodtál már azon, kik a példaképeid, kikre nézel fel? Ilyen személy lehet családtag, barát, ismerős, munkatárs, történelmi alak, egy ünnepelt sztár, egy film vagy regény főhőse is. Bárki, akit valamiért kedvelsz és tisztelsz.

A feladat első lépéseként gyűjts össze 20 ilyen nevet és készíts belőlük listát!

Ha kész vagy vele, írd oda minden név mellé, hogy miért jelent számodra követendő példát. Melyek azok a személyes tulajdonságok, amiért felkerült az illető a listádra?

Például: 1. apa: határozott és következetes, 2. a volt főnököm – kiváló emberismerő és vezető, 3. nagyi: összetartotta a családot

Nem könnyű 20 nevet összeszedni, de szánj rá időd, hidd el, megéri! Ha sikerült minden név mellé odaírni azokat a személyes tulajdonságokat, melyekért csodálod az illetőt, olvasd újra a listádat.

Találsz benne ismétlődéseket, hasonló fogalmakat? Tudnád-e csoportosítani az említett tulajdonságokat?
Mely tulajdonságokat tartod a legfontosabbaknak?

A fenti példát követve azt lehetne mondani, hogy aki e három elemet írta a listájára, annak a vezetői skillek, egy csoport (beosztottak, családtagok) tagjainak összetartása fontos.

Végezetül, írd ki azt az öt tulajdonságot, fontossági sorrendben, mely a leginkább jellemző rád! Az így feltárt lista értékeidet tükrözi: a nagyra tartott emberek tulajdonságai az egyén értékrendjének indikátorai.

(Megjegyzés: Természetesen, tisztában lenni önmagunkkal, nem csak az énmárka-építésben fontos. Az énmárka-építés “csak” egy eszköz, míg az önismeret gondolataink, érzéseink, cselekedeteink tudatosításához, jobb megértéséhez vezet, mely szellemi fejlődésünk elengedhetetlen folyamata.)

Írta: Lőrincz Orsolya
Tanácsadó pszichológus

Forrás:

Purkiss, J. és Royston-Lee, D (2010). Énmárka Tedd magad eladhatóvá!, HVG Könyvek, Budapest



Vélemény, hozzászólás?

2 × 5 =