- 2019-05-29
- Posted by: Ravasz Orsolya
- Category: Vállalati tréningek

Sok helyen már a tréning szó említése is kellemetlen érzést kelt a dolgozókban, az utólagos vélemény pedig sok esetben az, hogy elvesztegetett idő volt részt venni a tréningeken.
Általánosan negatív hozzáállást vált ki a képzés ötlete is, munkáltatóként azonban vannak olyan stratégiák, amiket alkalmazhatunk, hogy motiváljuk a munkavállalókat a tréningeken való részvételre.
Adjunk okot rá, hogy részt akarjanak venni
Ismertessük meg a munkavállalókat a képzés hosszú távú előnyeivel. Hogyha olyan kurzusról van szó, ami a készségeiket fejleszti, azon sokkal szívesebben vesznek részt. Emellett sokszor ösztönző lehet, ha például a részvételért cserébe belépőjegyet kaphatnak egy rendezvényre, pénzjutalmat, vagy csak kiváló ételt! Fontos azonban, hogy figyeljünk rá, hogy a jutalomtól függetlenül aktívan részt is vegyenek a tréningeken!
Kreatív megközelítése a jutalmazásnak az is, hogyha egy barátságos verseny keretei között történik. Például minden alkalommal, amikor egy munkavállaló új készségeket sajátít el, pontokat szerez a csapatának, amiért később közösen kapnak jutalmat.
Legyen értékes a képzés
Ha ismerjük azokat az értékeket, ismereteket, amikre a munkavállalóknak szüksége lehet, akkor könnyen személyre szabhatjuk a tréningeket. A releváns információk átadása mindenképp pozitív élmény lesz. Hogyha tudjuk, hogy például egy új szoftver bevezetéséről van szó, akkor csak az adott részleg számára legszükségesebb információk átadását kell megterveznünk.
A képzéseken való részvétel célja, hogy használható tudással távozzanak onnan. Hogyha a saját vezetőik tartják a képzést, azzal megintcsak erősíthetjük az érzést, hogy a munkájuk fontos része a tréning, nem pedig csak egy szükségtelen esemény.
Legyen izgalmas
A cél az, hogy az alkalmazottak részt akarjanak venni a tréningen. Hogyha nem tudják miről van szó, akkor sokkal kevésbé érdekli majd őket. Azonban ha a vezetőik is lelkesek és izgatottak, az számukra is pozitív példa lehet. A képzés során szintén fontos fenntartani az érdeklődést, akár interaktív eszközökkel, vagy gyakori témaváltással, kérdésekkel.
Legyen szórakoztató
Hogyha tréning lesz tartva egy adott napon, akkor az a nap legyen valamiért más, mint a többi. Szervezhetünk más aktív tevékenységeket is aznapra, hiszen az emberek általában szeretik ezeket, illetve mindig jobb a több rövid feladat, mint egy végtelenbe nyúló előadás.
A nagyobb cégeknél a képzések során olyan emberek kerülhetnek egy csoportba, akik nem ismerik egymást, ezért ez remek lehetőség arra is, hogy a munkatársak kapcsolatépítését támogassuk.
Legyen testreszabott
Végül pedig úgy is erősíthetjük, hogy motiváltak legyenek a munkavállalók, hogy tiszteletben tartjuk őket. A visszajelzések kérése a képzés előtt és után is segít a munkáltatóknak a jövőbeni tréningek javításában. Amikor a munkaadók arra törekszenek, hogy a képzést az alkalmazottak kívánságaihoz igazítsák, nagyobb esély van arra, hogy az emberek komolyan veszik azt. Azelőtt kell megtudni, hogy melyik alkalmazott milyen területen szeretne fejlődni, mielőtt a tréningek szervezése megkezdődik. Ezzel mindkét oldalról időt és energiát takaríthatunk meg, és a munkavállalók számára is pozitív dolog lesz a képzés az első pillanattól kezdve.