Énmárka

Az Énmárka könyvet szakmailag támogatjuk, ezért ennek kapcsán személyes márka építési kérdések is érkeztek a Smart Staff- hoz, kollégáimmal alábbi egyszerű, de mégis MÉG..kevesek által kivitelezett lépéseket adtunk meg (ez is olyan mint a fekvőtámasz, egyszerű csak csinálni kell naponta..).

1. Neked mit jelent az a kifejezés hogy személyes márka?

Mindazok az egyént differenciáló ígéretek tettek és külsőségek, amelyet valaki a saját másoktól való megkülönböztetése érdekében megtesz és amit következetesen be is tart. Mindezek pozicionálják őt, ezzel lehetőséget adva az egyediségre. A hiteles énmárkából következtetni lehet az illető mások számára biztosított hasznaira, az egyén értékeire, szakmai tapasztalatára, kulturális és közösségi preferenciáira is.

2. Mi a célja a személyes márkaépítésnek? Miért fontos, hogy az emberek tisztába legyenek a személyes márkájukkal?

A pozitív énmárka segítségével versenyelőnyre, extra haszonra, akár jobb fizetésre tehetünk szert.Vállalkozóként több megbízást kaphatunk, alkalmazottként jobb munkahelyet szerezhetünk, jobban tudjuk önmagunkat „értékesíteni”, könnyebben megjegyezhetővé válunk.

3. A személyes márka építés milyen eszközeit használod? Miként tudjuk tudatosan felépíteni a saját márkánkat?

Először is tudatába kell kerülnünk saját énmárkákkal. Meg kell vizsgálnunk erősségeinket, ki kell, hogy alakítsuk USP-ket. Fontos, hogy tisztában legyünk énképünkkel, saját személyiségünkkel, valós(nem csak deklarált) értékeinkkel, saját archetípusunkkal. Meg kell, határozzuk, hogy mi is lesz az énmárkánk, ezt le kell írni.

A multik által sikeresen alkalmazott, klasszikus brand építés lépéseit a személyes márka építés során be kell tartani: ismertség szerzés, tetszés keltés, bizalom keltés,kockázatmentes “próbavásárlás”, igazi “vásárlás”,ismételt vásárlás, ajánlás, szorosabb együttműködés, márka evangelizátorrá válás.

Ki kell, tűzzük célunkat, hogy hová szeretnénk eljutni, mit szeretnénk megvalósítani és ezt miben könnyíti meg a személyes márka? Kiknek akarunk és tudunk segíteni? Ennek felépítésére és elérésére a Smart Staff kifejlesztett egy 90 napos sikernaplót.

Mindehhez különböző gyakorlatokat, személyiség teszteket és szakembereket tudunk segítségül hívni. Amikor ezzel elkészültünk, számba tudjuk venni, hogy milyen platformokon tudjuk énmárka üzenetünket eljutatni a közösség felé. A lényeg azon van, hogy minden kommunikációnak egymással összhangba kell lennie. Konzekvensen ugyanazt az üzenetet kell, hogy mutassuk. Az énmárka ígéretünket mindig be kell tartanunk. Hitelesnek kell, maradnunk.

A személyes márkánkat saját magunk és üzeneteink tudatos megjelenítésével kell, hogy kezdjük, arra, hogy énmárkánkat eljuttassuk a külvilág felé, rendkívül sok féle eszköz áll rendelkezésünkre: saját név alatt web oldal,saját blogok és tudatosan kiválasztott blogokhoz hozzászólások, erős social media jelenlét (Youtube, LinkedIn, Twitter, Slideshare, Facebook , Instagram, Indavideo, Google, Wikipedia,), szakmai konferenciákon jelenlét előadóként vagy résztvevőként, szakmai publikációk készítésével, tv, rádió interjúkkal, névjegykártya, print szóróanyagok.

4. Hogy látod, hogy a magyar munkavállalóknál, hogyan jelenik meg?

Ezen a területen van még mit fejlődni. A jövő munkahelyi piaca egyre jobban arra fogja késztetni a munkavállalókat, hogy foglalkozzanak a személyes márkájuk kialakításával és gondozásával. A magyar piacon egyelőre még kevés a tudatos énmárka építő, pedig érdemes lenne példát venni, akár a nagy márkákról, akár külföldi vagy magyar személyekről, azokról, akik az énmárkájuk gondozásával hatalmas sikereket értek el. Mik azok a marketing eszközök, amik speciálisan magyar sajátosságok? Nincsenek speciális magyar marketing eszközök fentiek közül mindet érdemes használni.

5. Tudnál e esetleg egy jó és egy rossz példát említeni a személyes márkaépítésre?

Jó példa pl. Papp-Váry Árpád, Geszti Péter, Mérő László,Ördög Nóra, Stáhl Judit stb. és igen Schober Norbert példája is jó személyes márka építésre.., A rossz márkaépítésre nem szeretnék most példát mondani, inkább csak utalnék olyanokra, akik mások tollával akarnak ékeskedni, más ismertségét, pénzét kihasználva vagy épp mű sztorikat gyártva akarnak előbbre jutni … De rossz példa lehet az is, ha valaki fel akar venni valamilyen énmárka szerepet, ez nem a sajátja, így nyilvánvalóan nem tud ehhez hű lenni. A varázs megszűnik, a lepel lehull és többet ártott, mint használt saját magának…



Vélemény, hozzászólás?

20 − 17 =