Építsük saját márkánkat az alaptípusok ismeretében!

Építsük saját márkánkat az alaptípusok ismeretében!

 

 

 

Azt már elmondtuk az előző bejegyzésben, hogy a márkaszemélyiség egyik alappillére a megjelenésünk, külsőnk. Az, hogy mit mutatunk magunkból kifelé nagyon fontos, de még ennél is fontosabb, hogy önazonosságban legyünk a megmutatni kívánt márkaszemélyiséggel, hiszen így a hatás garantált. Ahhoz, hogy ezt gond nélkül tudjuk kivitelezni, érdemes foglalkoznunk az alaptípusokkal.

 

Mit is jelent az alaptípus (archetípus)?

Az alaptípusunk konkrét tartalmat, jelentést ad a személyes márkának. Azt mutatja, hogyan csinálunk valamit, hogyan viselkedünk mások előtt. Hippokratész 4 alaptípusából származtathatjuk őket, de számos példát találunk rájuk a mai világban is. Hogy kézzelfoghatóbb legyen a dolog, gondoljunk itt az ismert, híres és népszerű emberekre, de higgyük el alaptípusba sorolhatóak akár cégek és termékek is. Az alaptípus megvalósulása a céllal kezdődik. A márkaépítés célja, hogy hatékonyan, könnyen érvényesüljünk, környezetünkben pozitív visszhangot keltsünk. Ezt a célt kell kivetítenünk magunkból, hogy mások is azt lássák rajtunk, amit valójában el szeretnénk érni. Ez egy öngerjesztő folyamat: ha azt mondjuk magunknak, hogy sikeresek leszünk, és ezt a hozzáállást mutatjuk környezetünknek is, akkor nagyobb eséllyel leszünk tényleg sikeresek.

 

Vegyünk most sorra a napjainkban is létező alaptípusokat. Ne felejtsük el, hogy hasonlóan más kategorizáláshoz az alaptípusok csak irányt mutatnak, dominálhatnak, de senki sem „csak ez” vagy „csak az”. Viszont szem előtt kell tartanunk, hogy az erős személyes márkához kitartóan és következetesen egy alaptípus jellegzetességeit kell visszatükröznünk (legfeljebb kettőét).

 

Az Ápoló: segít a bajban és megvéd

 

Az Alkotó: késztetést érez, hogy alkosson és megújítson

 

A Felfedező: kutat és felfedez

 

A Hős: bátran cselekszik a jó cél érdekében

 

Az Ártatlan: a tisztaságot, jóságot, boldogságot keresi

 

Az Udvari-bolond: a jópofa viselkedés mögött komoly tartalom húzódhat meg

 

A Szerető: megtalálja és ajándékozza a szerelmet és az érzéki élvezeteket

 

A Varázsló: helyzeteket irányíthat, megváltoztathat

 

A Hétköznapi Srác/Lány: önmagával rendben van, kapcsolatot teremt másokkal

 

Az Uralkodó: irányít, szabályokat alkot, rendet teremt a káoszban

 

A Száműzött: fellázad és megszegi a szabályokat

 

A Bölcs: segít másoknak eligazodni a világban

Hajdu Zoltán

 

(John Purkiss & David Roston-Lee Brand You könyve alapján)



Vélemény, hozzászólás?

3 × 5 =